full-1full-2
HOME  •  HISTORIA

HISTORIA

UDOSTĘPNIJ

Założenie firmy Dax Cosmetics

Firma DAX Cosmetics powstała w 1984 roku. Jej założyciele, Jacek Majdax i Wojciech Szulc, poznali się w trakcie studiów i wspólnej pracy na Akademii Medycznej w Warszawie na Wydziale Farmacji. Obaj prowadzili zajęcia dydaktyczne i pracę naukową z zakresu technologii stałych postaci leków, maści i kremów leczniczych. Wspólnie rozpoczęli badania nad pierwszym kosmetykiem – półtłustym kremem pielęgnacyjnym. Tak powstał preparat, który zapoczątkował serię Natura oraz pomysł na firmę produkującą zdrowe kosmetyki oparte na naturalnych surowcach.

Rejestracja znaku towarowego Dax Cosmetics 

W kwietniu 1988 r. spółka zgłosiła do Urzędu Patentowego w Warszawie wniosek o rejestrację znaku towarowego „Dax Cosmetics”. Znak ten zaprojektowany i wykonany przez prof. Bohdana Ufnalewskiego, prodziekana Wydziału Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Obejmował on produkowane przez spółkę wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz opakowania do nich.

Własne laboratorium badawczo-rozwojowe 

Firma DAX Cosmetics jako pierwsza polska prywatna firma kosmetyczna otworzyła w 1990 roku własne laboratorium badawcze. Od tego momentu firma skoncentrowała się na opracowywaniu własnych receptur uwzględniających najnowsze osiągnięcia w kosmetologii i  wielokrotnie była prekursorem w stosowaniu nowoczesnych rozwiązań surowcowych oraz technologicznych.

Pierwsze polskie preparaty ochronne do opalania z filtrami UV

DAX Cosmetics jako pierwsza polska firma wprowadziła na rynek balsamy do opalania – kilka produktów z najwyższym faktorem 15 (dla porównania obecnie najwyższe faktory mają wartość 60). Dzisiaj Dax Cosmetics jest liderem w tej kategorii produktów a oferta zawiera ponad 20 różnych produktów do i po opalaniu.

Pierwsze polskie kosmetyki antytrądzikowe

Firma Dax Cosmetics jako pierwsza polska firma opracowała recepturę i wprowadziła na rynek kosmetyki do pielęgnacji cery trądzikowej Seventeen – jest to prekursor serii Perfecta No Problem.

Otwarcie nowej fabryki i siedziby firmy

Kolejnym ważnym momentem w historii firmy było otwarcie w 2001 roku nowoczesnej siedziby w Duchnowie koło Warszawy. Zakład produkcyjny wyposażono w najlepszy sprzęt, który zapewniał wytwarzanie około 70 ton kosmetyków miesięcznie.

Własne laboratorium mikrobiologiczne

W 2002 firma poszerzyła zaplecze laboratoryjne o własne aboratorium mikrobiologiczne badające czystość surowców, wyrobów i środowiska produkcyjnego.

Wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001:2000

W 2003 Dax Cosmetics rozpoczął wdrażanie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2000. Certyfikat jakości został przyznany w czerwcu 2004 i jest gwarancją dla klienta, że wszystkie procesy w firmie przebiegają zgodnie z europejskimi standardami oraz są szczegółowo udokumentowane, a wysoka jakość i ciągłe doskonalenie są głównymi wartościami firmy.

Powstaje nowa marka PERFECTA

Na początku roku 2004 firma wprowadziła nową markę PERFECTA - kosmetyki dla kobiet łączących życie zawodowe i rodzinne, które w każdej sferze życia chcą być perfekcyjne. Marka z założenia oparta jest o znane i sprawdzone składniki aktywne. Obejmuje linie kosmetyków pielęgnacyjnych o bardzo dobrej jakości i konkurencyjnej cenie, dostosowanych do potrzeb każdego rodzaju skóry i wieku odbiorcy.

Pierwsza reklama Perfecty w TV

Wiosną 2007 Perfecta wystartowała z kampanią TV. Spot reklamowy opowiadał historię dziewczyny i szefowej połączonych ulubionymi kosmetykami. W spocie „zagrały” Perfecta Cera Mieszana i Perfecta Age Control 45+.

Zakup marki Celia i wprowadzenie marki Yoskine

W listopadzie 2007 firma Dax Cosmetics stała się właścicielem marki kosmetyków do makijażu Celia. W 2008 oferta została pozszerzona o markę kosmetyków selektywnych Yoskine.

Wprowadzenie do oferty Perfecta Baby

Po sukcesie linii Perfecta Mama firma wyprodukowała i wprowadziła po raz pierwszy do oferty kosmetyki pielęgnacyjne dla dzieci. Kosmetyki Perfecta Baby są polecane już od pierwszych dni życia dziecka i posiadają pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka.

Rozbudowa fabryki

W 2010 firma DAX Cosmetics, właściciel marki kosmetycznej Perfecta, rozbudowała fabrykę poszerzając ją o nowe laboratoria, magazyn i powierzchnię biurową oraz nowe linie produkcyjne, które pozwolą na zwiększenie mocy produkcyjnych o 60%.

Pierwsze ambasadorkami marki Perfecta

Urszula Dudziak i jej córka - Katarzyna Urbaniak zostały pierwszymi ambasadorkami marki Perfecta!

Odświeżanie logotypu i szaty graficznej Perfecta zakończone!

Dokonując zmian staraliśmy się jednocześnie zachować wszystkie charakterystyczne cechy opakowań. Opisy produktów zyskały nowy, czytelny układ a logotyp marki łagodniejszy kształt.